ponnyekipage

Alla inlägg under februari 2011

Av alicia carlsson - 16 februari 2011 19:57

HEJDÅ DENNA BLOGG !


det här är sista inägget på jag vet inte hur lång tid , kanske sista inlägget någonsin ?

jag lägger ner den här bloggen och http://aliciaebbacarlsson.bloggplatsen.se !

fast jag kommer ha båda kvar , jag kommer alltså inte ta bort dom .

dom kommer inte bli uppdaterade , om det inte är något superduper viktigt ...

men jag har en ny blogg , som inte bara hästblogg !

http://baraponnymupp.blogg.se


så det här är sista inlägget , och ni får en sista bild ...

 


HEJDÅ !:(


/ ert ponnyekipage...

Av alicia carlsson - 16 februari 2011 15:59

Tack mamma , du är bäst !



hihi vilken snäll mamma man har som kommer hem med en påse med ett

par helt nya röda mountainhorse ridbyxor i   

jag hade inte sagt nått om att jag velat ha de , men har man en snäll

mamma så har man väl det !

så såg dom ut , hihihihihihih !

 

va dom snygga ?:)

Av alicia carlsson - 14 februari 2011 12:15

BILDBOMB PÅ STRADDEN !  


                           

skriver mer inlägg senare idag :)

.

Av alicia carlsson - 12 februari 2011 11:59

HOPPADE IGÅR !



igår efter skolan åkte jag direkt ner till stallet o hoppa   

först red mamma dressyr , medan jag i ida satt o fika i cafeterian xd

det såg jätte fint ut däruppifrån , haha   

sen skulle jag hoppa , först hoppa jag studs med henne .

gick kaaaanooooooooneeeeeeeen !

sen hoppa ja en högre oxer ... i slutet låg den på 1 meter

o jag o ponny hoppa de , bääästaaa hästen   

nuu ska jag ut o rida så hejsååå ;D


.

Av alicia carlsson - 10 februari 2011 20:37

HEJSAN PÅ ER , HAR NI DET BRA EN TORSDAGKVÄLL ?


jag ska bli bättre på att blogga , LOVAR ER !

men idag har jag inte rifit , bara varit ute i stallet o mockat o så .

släppte in hästarna oxå , för det är ju snöstorm typ   

iaf , jag fick VÄRLDENS JÄVLA DAMPANFALL på mazze -.-

han gick först in i beatas box o kasta sig omkring där , jag röt *MAZZE NU GÅR DU UT DÄRIFRÅN!!!!!!!!!!!!* han rusar ut ur boxen ut ur stallet mosar sig igentom dören o ut i hagen , beata kommer in på sin plats .

sen kommer stradden , sen mazze , han går in i sin box , sen går han ut o tänker gå in i straddens -.-

jag skriker till igen *MAZZE FÖRFAN GÅ INTE IN DÄR*

han rusar rakt fram in i logen , jag försöker får ut han -.-en stor häst på 170 mot en tjej på 160 -.-

jag försöker få fast han i  mulen han bara kastar sig o mosar sig o jag dampar ännu mer ....

sen gick han in i rätt , HÄSTJÄVEL !

men imorgon ska jag ner till ridskolan o ........ HOPPAAAAAAA !  

godnatt , ska sova sen :)

 

.

Av alicia carlsson - 8 februari 2011 20:18

BLOGGPAUS I  2 DAGAR !


förlåt att jag inte bloggat på 2 dagar , inte så mycket igentligen men förlåt ..

jag har vart halft sjuk o så har ja vart med kompis , så har helt enkelt inte orkat !

men nu är jag igång igen !  


ridningen i söndags : red dressyr i början , det gick KANON !

hon gick stadigt på tygeln till o med när mazze kom in i hagen o reds där med .

sen tog ja fram lite små hinder hon skulle hoppa , fast när jag skulle hoppa upp stega hon sig så jag kom inte upp med en gång igen , BUSPONNY !  

sen när jag väl skulle hoppa va hon helgalen o kasta sig framåt o bara rusa över hindret osv , hähä lite galen men kul ridning   


i måndags red jag inte alls , hade feber hela kvällen så kände inte för att rida ...


ridningen idag : jag skulle rida lite dressyr i början o sen hoppa men stradden va såååå ofokuserad , jag tror hon kände av på mig att vi skulle hoppa o så såg hon ju hindret .

jag red som vanligt i början , sedn skulle jag hoppa hon bara rusa mot den lilla min hindret som låg på 40 o bara kasta sig över i full fart , hon fick hoppa av sig några gånger . sen blev hon riktigt jävla sur !

hon stanna på stället stegrade , stegrade o stegrade ...

jag gick fram med henne o hon stegra igen ...

tillslut var det jag o mitt kommando som framkalla stegringarna .

jag tänker dock inte berätta hur jag gjorde o vad jag sa , då stegring inte är nått man bara ska lära en ponny hipp som happ ...

men i slutet kunde hon stegra när jag bad om det , hon kunde gå framåt utan att strata och backa utan problem , duktig häst   

ni får en liten bild i detta långa inlägg , pusshejj .

 

Av alicia carlsson - 5 februari 2011 16:15

RIDNINGEN IDAG !  


jag red idag , helt otroligt !

jag har inte ridit på nästan 1 vecka pågrund av att jag va sjuk o så .

men idag gjorde jag de , det gick faktiskt riktigt bra   

jag red dressyr i en av våra hagar , först va hon lite pigg men det funka iaf .

sen gick hon jätte fint o stadigt på tygeln hela tiden   

sen kom anna o mazze o red där med , då blev hon ju lite pigg eftersom mazze fick galoppera o inte hon , men hon fortsatte att gå bra ändå !

red i ungefär 1 timme , hon fick träna på att backa i slutet med .

det gick bra ända tills hon trampa på sig o börja blöde , knäppiseeen <3

sen när jag ridit klart o så fick hon va kvar inne för hon va svettig

o då passa jag på att smörja alla mina saker , så nu är dom rena o fina <3

godnatt <3

 


.

Av alicia carlsson - 5 februari 2011 14:50

Min och Straddens historia !


Jag hade suttid i veckor o letat efter en ny ponny , då Cumlan va gammal  och hon skena iväg med mig i skogen ..

det va inte jag som hitta straddens annons , det va mamma .

Jag va igentligen aldrig intresserad av att ens kolla på Stradden men mamma sa att om jag inte ville ha henne så va det ju bara att prova nån annan häst , så den 11 mars 2008 åkte jag mamma och pappa ner till Nässjö för att provrida Stradden .

på annonsen stog det LÄROMÄSTARE I DRESSYR O HOPPNING .

När vi kom ner hade dom inte ens tagit in henne , trots att det va lerigt o dant i hagen .

Men det va bara att ta in henne o börja borsta , eller vi borsta knappt för dom ville att det skulle gå fort ..

hon va lite grinig när man borsta men det va ingen man tänkte på

när vi skulle börja rida så red hon som hade den innan först .

jag såg hur stradden va och tyckte fortfarande inte om henne .

Sen va det min tur , jag hoppa upp på henne och när jag skulle börja skritta gick det inte alls det va bara småtrav hela tiden , då sa dom som ägde henne ''när hon inte gör som vi vill hoppar vi av henne och går med henne tills vi ska trava'' .

ägarna sa till mamma att det hade vart massor med människor som provridit henne , men ingen ville ha henne och hon hade aldrig gått dressyr tävling i hela sitt liv ..

mamma red sen , o hon va lika dan med henne .

när vi va påväg hem tyckte mamma att henne ska vi ha .

vi kan nog lära henne bli en riktigt duktig häst

jag därimot ville verkligen inte ha henne !

det gick en vecka , sedan köpte vi henne ändå ?

så den 16 mars 2008 blev stradden MIN , min helt egna ponny .

när jag fick henne va jag inte ens glad över det , jag ville verkligen inte ha henne . jag gilla henne inte , men mamma hade fått mig att prova iaf ..

det gick en månad , sen skulle vi starta vår  första tävling .

jag visste att hon va hel knäpp inom hoppnig men pröva ändå jag skulle hoppa 70 , hon hade ju ändå tävlat 80 med placering .

jag kan ju bara säga att den tävlingen gick PISS !

vi fick börja om från början , vi börja hoppa 40 på tävling .

lågt eller hur ?

vi höll på i ett år med att hoppa 40-60 , vi kom inte längre i höjderna .

vi fick höra allt mer o mer *sälj skithästen innan den blir gammal* , * ni borde aldrig köpt henne* , vad är det för jävla häst ni köpte?*

, *hon kommer aldrig kunna tävlas högre* .

2009 , då börja vi tävla lite mer , det gick samma visa varje gång UTESLUTEN UTESLUTEN UTESLUTEN UTESLUTEN och UTESLUTEN .

det va allt utom kul , när jag tävlat i tibro en gång gick det skt som vanligt . när jag kom ut ifrån ridhuset kom mamma fram till mig o försökte ge tips , jag blev arg o skrek DU HAR JU ALDRIG HOPPAT HENNE ! DET ÄR INTE SÅ JÄVLA LÄTT SOM DU TROR !

efeter det ändra mamma syn på stradden i hoppning , hon bestämde sig för att prova att hoppa henne .

hon hoppa 70 , stradden vägra o vägra o vägra men tillslut hoppa hon .

jag säger bara , mamma har aldrig hoppat stradden efter det ;)

det gick skit hela 2008-2009 verkligen urkasst !

jag sluta tävla henne vintern 2009 till våren 2010 , jag bara träna ttäna träna o träna .

sommaren 2010 kom ju clinton hit , då blev det ju bättre o så va det ju inga tävlingar då heller .

men jag lyckades hoppa 1,10 med stradden .

efter den dagen kan jag bara säga att jag är inte ett dugg räädd för höjderna mer .

efter sommarlovet börja tävlingarna igen o jag börja tävla , det gick piss IGEN ända tills pappa fick ett utbrott att om det inte går bättre säljer vi hästen !

han ville inte slösa mer pengar på en häst som bara skadade mig .

efter det vände det totalt .

det va kanske 1 vägring eller rivning ibland , men jag skulle hoppa på tidaholmsbyggden , 80 . jag kom felfritt o sen omhoppning 90 !

jag kom felfritt IGEN , dock missa jag mål MEN SÅ GLAD JAG VA !

efter det har det bara gått uppåt , jag har vunnit alla tävlingar utom  1 , jag kom 2:a då (a)

så alla ni som klagar på era hästar för det inte går bra just DEN gången , ni ska bara veta hur jag haft det .

av 3 år med stradden har det bara vart ett halvår som gått bra .

jag har kämpat hur mkt som helst med stradden , vissa som inte sett henne sen ibörjan när jag fick hnne tror att jag köpt ny häst .

hon har nog kört med alla metoder , skena , bocka , nocka en , dra tyglarna , bitas , sparkas , stegra , ja massor verkligen !

men vi har klarat de ändå , jag tävlar regional nu !

jag kan rida henne i grimma , det har varty ett rent helvette med henne men jag gav ite upp !

från att inte vilja ha henne till att kunna dö för henne !'

jag älskar min ponny mer än allt !  

en hoppbild sen KM:et blev det oxå :)




Presentation


jag heter alicia carlsson och är född 1997 , jag har 2 egna ponnyer och en stor häst men det är om min ponny stradden ni kommer få läsa mest om i den här bloggen :)
*tillfällig info*

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards