ponnyekipage

Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

.

Av alicia carlsson - 5 februari 2011 14:50

Min och Straddens historia !


Jag hade suttid i veckor o letat efter en ny ponny , då Cumlan va gammal  och hon skena iväg med mig i skogen ..

det va inte jag som hitta straddens annons , det va mamma .

Jag va igentligen aldrig intresserad av att ens kolla på Stradden men mamma sa att om jag inte ville ha henne så va det ju bara att prova nån annan häst , så den 11 mars 2008 åkte jag mamma och pappa ner till Nässjö för att provrida Stradden .

på annonsen stog det LÄROMÄSTARE I DRESSYR O HOPPNING .

När vi kom ner hade dom inte ens tagit in henne , trots att det va lerigt o dant i hagen .

Men det va bara att ta in henne o börja borsta , eller vi borsta knappt för dom ville att det skulle gå fort ..

hon va lite grinig när man borsta men det va ingen man tänkte på

när vi skulle börja rida så red hon som hade den innan först .

jag såg hur stradden va och tyckte fortfarande inte om henne .

Sen va det min tur , jag hoppa upp på henne och när jag skulle börja skritta gick det inte alls det va bara småtrav hela tiden , då sa dom som ägde henne ''när hon inte gör som vi vill hoppar vi av henne och går med henne tills vi ska trava'' .

ägarna sa till mamma att det hade vart massor med människor som provridit henne , men ingen ville ha henne och hon hade aldrig gått dressyr tävling i hela sitt liv ..

mamma red sen , o hon va lika dan med henne .

när vi va påväg hem tyckte mamma att henne ska vi ha .

vi kan nog lära henne bli en riktigt duktig häst

jag därimot ville verkligen inte ha henne !

det gick en vecka , sedan köpte vi henne ändå ?

så den 16 mars 2008 blev stradden MIN , min helt egna ponny .

när jag fick henne va jag inte ens glad över det , jag ville verkligen inte ha henne . jag gilla henne inte , men mamma hade fått mig att prova iaf ..

det gick en månad , sen skulle vi starta vår  första tävling .

jag visste att hon va hel knäpp inom hoppnig men pröva ändå jag skulle hoppa 70 , hon hade ju ändå tävlat 80 med placering .

jag kan ju bara säga att den tävlingen gick PISS !

vi fick börja om från början , vi börja hoppa 40 på tävling .

lågt eller hur ?

vi höll på i ett år med att hoppa 40-60 , vi kom inte längre i höjderna .

vi fick höra allt mer o mer *sälj skithästen innan den blir gammal* , * ni borde aldrig köpt henne* , vad är det för jävla häst ni köpte?*

, *hon kommer aldrig kunna tävlas högre* .

2009 , då börja vi tävla lite mer , det gick samma visa varje gång UTESLUTEN UTESLUTEN UTESLUTEN UTESLUTEN och UTESLUTEN .

det va allt utom kul , när jag tävlat i tibro en gång gick det skt som vanligt . när jag kom ut ifrån ridhuset kom mamma fram till mig o försökte ge tips , jag blev arg o skrek DU HAR JU ALDRIG HOPPAT HENNE ! DET ÄR INTE SÅ JÄVLA LÄTT SOM DU TROR !

efeter det ändra mamma syn på stradden i hoppning , hon bestämde sig för att prova att hoppa henne .

hon hoppa 70 , stradden vägra o vägra o vägra men tillslut hoppa hon .

jag säger bara , mamma har aldrig hoppat stradden efter det ;)

det gick skit hela 2008-2009 verkligen urkasst !

jag sluta tävla henne vintern 2009 till våren 2010 , jag bara träna ttäna träna o träna .

sommaren 2010 kom ju clinton hit , då blev det ju bättre o så va det ju inga tävlingar då heller .

men jag lyckades hoppa 1,10 med stradden .

efter den dagen kan jag bara säga att jag är inte ett dugg räädd för höjderna mer .

efter sommarlovet börja tävlingarna igen o jag börja tävla , det gick piss IGEN ända tills pappa fick ett utbrott att om det inte går bättre säljer vi hästen !

han ville inte slösa mer pengar på en häst som bara skadade mig .

efter det vände det totalt .

det va kanske 1 vägring eller rivning ibland , men jag skulle hoppa på tidaholmsbyggden , 80 . jag kom felfritt o sen omhoppning 90 !

jag kom felfritt IGEN , dock missa jag mål MEN SÅ GLAD JAG VA !

efter det har det bara gått uppåt , jag har vunnit alla tävlingar utom  1 , jag kom 2:a då (a)

så alla ni som klagar på era hästar för det inte går bra just DEN gången , ni ska bara veta hur jag haft det .

av 3 år med stradden har det bara vart ett halvår som gått bra .

jag har kämpat hur mkt som helst med stradden , vissa som inte sett henne sen ibörjan när jag fick hnne tror att jag köpt ny häst .

hon har nog kört med alla metoder , skena , bocka , nocka en , dra tyglarna , bitas , sparkas , stegra , ja massor verkligen !

men vi har klarat de ändå , jag tävlar regional nu !

jag kan rida henne i grimma , det har varty ett rent helvette med henne men jag gav ite upp !

från att inte vilja ha henne till att kunna dö för henne !'

jag älskar min ponny mer än allt !  

en hoppbild sen KM:et blev det oxå :)




 
 
Ingen bild

Adina

5 februari 2011 17:16

Så va de med Mysan oxå, fast hon va trött på att tävla helt enkelt, hon hade ju liksom tävlat SM innan och varit bland sveriges bästa hopphästar. Men det är ju skönt att du fick löst på ditt problem, men det e ju tyvärr inte alla som får det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alicia carlsson - 8 april 2011 15:49

jag har slutat blogga...   jag har slutut blogga helt på den här bloggen , jag bloggar på mina andra bloggar nu http://bbaraaliciacarlsson.blogg.se (den handlar om mitt liv , hästar , vardag) och http://nickestalkers.blogg.se (har den med fan...

Av alicia carlsson - 27 mars 2011 23:03

åh , jag vet inte :(   jag kanske ska lägga ner den här bloggen och gå över helt tull nickestalkers men jag vet inte .. ...

Av alicia carlsson - 24 mars 2011 19:48

jag är kass , JAGVET !     jag är mycket väl medveten om att jag inte bloggar bra för tillfället , men jag har B L O G G - T O R K A ! jag har verkligen ingenting att skriva om , eller jo bad jag ridit och vad jag gjorde .. men jag är int...

Av alicia carlsson - 21 mars 2011 18:42

jag är lite kär i ... ULRIK MUNTHER !   hihih ja , ni läste rätt jag är lite kär i han .. eller ah i hans stil röst och utseende (a) fattar ni hur sjukt jävla mega fucking bra han sjunger ? och hur meeeegaaa snygg stil han har , oo så sött ut...

Av alicia carlsson - 20 mars 2011 14:12


Vinnaren i veckans blogg !   Vinnaren i den här veckans blogg är ..... KAJSA ! http://skrh.blogg.se , en blogg värd att läsa !     Kajsa är en tjej som rider på östadkulle ridskola , hennes blogg handlar inte bara om hästar , utan den ha...

Presentation


jag heter alicia carlsson och är född 1997 , jag har 2 egna ponnyer och en stor häst men det är om min ponny stradden ni kommer få läsa mest om i den här bloggen :)
*tillfällig info*

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards